Durant un parell de setmanes el barri s’ha omplert d’activitats per rebre un any més les festes més esperades del barri.
El passat 26 de maig donàvem el tret de sortida a les festes de Bufalà i diumenge 3 de juny les vam donar per acabades.
La Comissió de Festes formada per l’Associació de Veïns de Bufalà, Centro Aragonés, ABB de Bufalà, Gimnàs 7 de Fitness, Bufalà Comerç, Residència Parc Serentill i Mijac de la Parròquia Sant Francesc d’Assís, ha ofert un any més un ventall molt divers d’activitats per a tots els públics. Música, ball, cercavila, esports, jocs i cine han estat propostes que han lluït pels nostres carrers.
Tot i que han estat dues setmanes molt intenses, per la comissió han estat unes festes fantàstiques, amb molta participació i bones vibracions. Esperem que vosaltres hagueu gaudit aquests dies! Hi tornarem amb més propostes! Hem posat tots els esforços per poder arribar a tot el barri i fer-nos visibles en molts espais. Tot i així continuem fent feina per continuar promovent la integració i visualització a Bufalà.
Enguany hem apostat per innovar el programa. Hem tingut algunes novetats, com el Cinema a la fresca que va ser tot un èxit. Ens van acompanyar unes 50 persones. Els assistents ens van demanar que ho continuéssim fent a l’estiu. Així que recollim la demanda.
També, el Mercat d’intercanvi que malgrat la pluja el vam tirar endavant. Va ser una experiència enriquidora i per repetir en més ocasions. Es va fer al Parc Torrents i Lladó per reivindicar la seva dignificació i manteniment. Hi va haver també taller de ioga i dansa bollywood. També, la Plataforma Salvem Ca l’Andal hi va ser present per seguir reivindicant la rehabilitació de la masia.
El taller de break dance i rap on els infants van gaudir molt, gràcies al tarannà i professionalitat de BGirl Sher i El Pelón, és a dir l’Eva i l’Alexy.
El bateig d’en Barrigota, el gegant de l’Escola Can Barriga, va ser molt emocionant. Durant tot el matí de dissabte l’escola havia organitzat una festa familiar molt emotiva on hi va acabar ballant i cantant tothom, fins i tot l’Alcaldessa.
El sopar al turó de l’Enric, també va ser un èxit. Un cop més hem d’agrair a la Plataforma Salvem el turó de l’Enric i el torrent de la Font el seu esforç i la seva lluita incansable per preservar aquest espai únic a la nostra ciutat. Dissabte al vespre ens tenien preparat algunes activitats mentre sopàvem: música, observació d’estels i papallones nocturnes.
Però també hem continuat fent activitats que any rere any han trobat el seu lloc, com el torneig de 3×3 de bàsquet, que a Bufalà ja és el 3r any consecutiu que organitza l’ABB i a la ciutat ja se sent parlar, el torneig de dòmino a la Residència Parc Serentill, la festa infantil a Can Barriga dinamitzada pel Mijac i pel Centro Aragonés, la xocolatada que es va dur a terme gràcies a la col·laboració de Bufalà Comerç i el grup de dones de l’Associació de Veïns de Bufalà, i la botifarrada popular que enguany ens ha deixat un gust agredolç perquè el temps no va acompanyar i durant tota la tarda va ploure. Tot i això volem agrair la col·laboració de totes aquelles persones que es van apropar i van comprar botifarres. Tot i la que estava caient els veïns i veïnes es van solidaritzar amb nosaltres, compraven botifarres i se les emportaven a casa.
Els membres de la Comissió de Festes de Bufalà volem agrair a totes les persones que han fet possible aquest programa. Començant pels veïns i veïnes que ens heu acompanyat aquestes dues setmanes, el grup de dones de l’AVV de Bufalà, el grup de dones de ball en línia del Casal Antònia Boada, el grup de voluntàries de la biblioteca Maria Aurèlia Capmany, Bufalà Comerç, Condis, Termites de Llefià, Sweet Bolliwood, Puchades Rodrigo, BGirl Sher i El Pelón, Bada Màgics, Escola d’Educació Especial Can Barriga, Plataforma Salvem el turó de l’Enric i el torrent de la Font, el Casal de Gent Gran Antònia Boada i el Grup Fotogràfic Bufalà, de l’Associació de Veïns de Bufalà.
Volem fer una crida i animar-vos a col·laborar a la comissió de festes. Busquem gent que aporti idees, que vulgui formar part de l’organització. Estem construint un barri viu, un barri actiu. I us necessitem!! El barri som tots i totes, i entre tots hem de fer-lo gran.
Un any més, gràcies i fins aviat!!